Alla inlägg den 11 november 2010

Av Sara Isaksson - 11 november 2010 18:11

Nu känns det som att vintern har kommit på riktigt. Det har snöat massor så det är vitt vitt så långt ögat kan nå.

Jobbat dessa dagar har ju varit en fröjd. Vi har fått haft sexiga svettsar glasögon när vi kört med fyrhjulingen för att man ska se någon när snön sticker i ögonen.


Lite ledsam dag på hunddagiset idag då vi fick säga hejdå till våran lilla Zorro.

Han var gammal och trots att han ibland fick sina små ryck så började han tyna bort.

Dom misstänkt han hade testikelcancer och det är ju bara korkat och låta honom gå runt och lida. Så Marie-Louise valde att låta honom somna in. Kommer bli sjukt tomt utan honom. Undra hur många gånger man kommer förbereda hans skål för att sedan inse att han inte finns mer? Huvva klarar inte av sånt här, är hur blödig som helst. Vill inte alls veta vad som kommer hända när jag väl måste ta ett sådant beslut om mina egna hundar.


På tal om egna hundar så ligger Simba och myser med mig i fotöljen som jag förtillfället occuperar som min datastol. Dock är det nog bara jag som myser, han försöker nog mer bara taktiskt pressa ut mig från stolen så han får den för sig själv ;)


Sedan fick vi ett akutsamtal från S på morgonen. Hans dotters hund, S hade käkat upp ett halvt batteri. Ack ack, vi meddelade att det bara var att ta hunden till vetrinären. Syra och annat skit är ju inte så bra för en liten hunds insida.

Dock så går det ju så när man envisas om att inte ha hunden i bur. Man kan inte ha koll på en valp 24 timmar om dygnet. Man måste själv sova ibland och då har man ingen chans att se vad hunden stoppar i munnen eller  behöver trycka ut i andra änden. Man borde lyssna på om man får råd av någon som har hållt på med hundar i hela sitt liv. Som ML sa: Lyssna på mig! Jag säger det ju inte bara för att vara rolig.

Aja, hoppas det går bra för lilla S. Hon ska ju inte behöva lida och sätta livet till bara för att hon har envisa och ignoranta mattar.

Presentation


Hur länge man lever är inte vitsen, alla dagar är räknade från den stunden du drar ditt första andetag. Vad du gör under de dagar du drar dina andetag är sedan vad som betyder något.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards