Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Tjolahopp så var det 9 januari 2011

Av Sara Isaksson - 9 januari 2011 09:16

ja, vad säger man. Nytt år, nya möjligheter?

Julen gick då iaf smärtfritt förbi. Hade riktigt trevligt med Per och hans familj.

God mat, trevligt sällskap och till och med klappar fick jag! :)

Juldagen packade vi bilen och for till Rosvik, fick klappar och mat där också. Dock ingen julmat som jag var tacksam över. Gottis var det där med.

Sedan mellandagarna kan vi susa förbi snabbt. Vi var in på rean...Per köpte ett spel och jag nå kläder, fort va de gjort! Sedan var det nyårsafton. Vi hade tänkt ha liten fest hos oss, men så många jobbade så vi ställde in allt och var bara jag, Per och hundarna. Mysigt var det! Överträffade mig själv och gjorde gooooda rullader och potatisgratäng.  Malin och Magnus var även över på dagen på nyårsafton. Simba fick sig en liten chock när dom hade barnen med sig, men alla parter överlevde i gott skick. 

Tjolahopp så var det den 9 januari 2011.

Har jobbat i veckan, trots att jag inte är inskriven på hunddagiset längre. Tyckte Per såg så fruktansvärt less ut där innan nyår. Så pratade med ML och frågade om inte jag kunde jobba istället så fick han vara ledig. Duktig som jag är så gick hon ju självklart med på det! Alla nöjda!

ML för hon hade någon som jobbade.

Per för han fick vara ledig ett tag.

Jag, för vad gör man inte för att få se sin älskling glad?

Hundarna för dom fick springa av sig lite ändå :p


Nu sitter jag här ensam på morgonkvisten. Söndag idag. Varit ut med hundarna och gett dom mat. Snön bara vräker ner, är nästan någon snöblandat typ.

Per sover ännu, tänkte han får göra det nu sista morgonen han är ledig.

Dagen idag bjuder nog på att göra klart en skoluppgift, maila en på skolan och kanske spela wow som Per så fint har lärt mig :)

Nice?

 
 
Annso

Annso

9 januari 2011 10:08

Kanske jag skulle vara lika gullig och jobba istället för Anders? Då skulle jag få köra lastbil, traktor och fixa avloppsstopp :) För allas bästa får han nog sköta sitt jobb själv, tror jag skulle stjälpa mer än hjälpa...

http://fruniflurn.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Isaksson - 7 oktober 2011 10:44

Då var provtiden slut för Kiro (eller Deamon, som han hette när han kom hit). Man får verkligen testa sitt tålamod, men allt har ändå gått bättre än förväntan. Vi har inte sett något annat än positiva framsteg. Om vi ser så mycket positivt på en må...

Av Sara Isaksson - 12 september 2011 21:54

ojoj, såg nu jag inte har bloggat sen i mars. Det är ju nästan lite pinsamt. Jag som skulle vara så på G.   Jag är inte helt säker heller på om jag har skaffat en annan blogg än denna, och därför inte uppdaterat på så länge.... Men jag tror inte ...

Av Sara Isaksson - 6 mars 2011 19:39

Nu är denna söndag till ända. Har inte gjort många knop idag. Tvättat har jag dock gjort, så nu finns det lite rena kläder :p är ju inte helt fel. Sen kom Pers mamma förbi en sväng. Hon hade med sig Pers nya vinterskor, så nu slipper min älskling f...

Av Sara Isaksson - 6 mars 2011 11:39

Kanske till och med börjar finna ett intresse i det här igen! Kan sitta precis vart jag vill och skriva, that's the way I like it! Solen skiner som aldrig för idag. Vi vaknade ju snor tidigt som vanligt och bestämde oss för att fara ner på byn och t...

Av Sara Isaksson - 5 mars 2011 22:06

Känner det var ett tag sedan nu. Ligger i soffan med min iphone och provar blogga lite. Har fötterna härligt placerade i min underbara sambos knä mesans han spelar. Simba har intagit fotöljen och Grim ligger på golvet. Vaknade så himla tidigt i morse...

Presentation


Hur länge man lever är inte vitsen, alla dagar är räknade från den stunden du drar ditt första andetag. Vad du gör under de dagar du drar dina andetag är sedan vad som betyder något.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards